Сьогодні в прямому ефірі директор КП “Житомирводоканал” представив звіт про діяльність КП "Житомирводоканал" за 2021 рік.
“Цей рік став найважчим для нас за останні 5 років. Нам довелось пережити декілька складних подій, наслідки яких і досі негативно відображаються на діяльності та статусі нашого підприємства. В першу чергу, йдеться про масштабну аварію, яка відбулась на нашій головній каналізаційній насосній станції в серпні цього року. Системні провалля, які виникали внаслідок аварій на магістральних каналізаційних колекторах через значну зношеність нашої системи водовідведення. Ці аварії певною мірою вплинули на нашу спроможність відновлювати систему водопостачання та водовідведення нашого міста, тому що забирали в нас як час, так і фінансовий ресурс".
"Цьогоріч мешканцям також довелось відчути нестабільну роботу нашої водопровідної насосної станції — встановлене нове обладнання надто чутливе для нестабільної системи електропостачання, що негативно відобразилось на сталості та безперервності водопостачання. Перебої в роботі водопровідної насосної станції призвели до збільшення кількості аварій на водопровідній мережі міста — в середньому вона зросла втричі, порівняно з попереднім роком."
"Цього літа нам довелось стикнутись ще з однією проблемою: безпрецедентним зростанням рівню марганцю у водосховищі Відсічне — порівняно з попереднім роком він збільшився в 10 разів, що негативно вплинуло на кольоровість води, яка надходила до наших мешканців. Подолати цю проблему технологія наших очисних споруд, на жаль, не може, адже вони будувались понад 40 років тому, коли стан річки був набагато кращим."
"Ще один аспект — зростання цін на найважливіші енергетичні ресурси — газ та електроенергію. Зростання ціни на електроенергію напряму впливає як на фінансові можливості нашого підприємства, так і на потенційну зміну тарифу в бік зростання, адже в структурі тарифу електрична енергія займає 20%".
"Як бачимо, труднощів в цьому році було більше, ніж достатньо, тому хочу окремо подякувати працівникам нашого підприємства, які героїчно протистояли всім викликам, докладаючи надзусиль, жертвуючи власним відпочинком, задля забезпечення стабільної роботи, модернізації та реконструкції нашого підприємства”.
“Цей рік став найважчим для нас за останні 5 років. Нам довелось пережити декілька складних подій, наслідки яких і досі негативно відображаються на діяльності та статусі нашого підприємства. В першу чергу, йдеться про масштабну аварію, яка відбулась на нашій головній каналізаційній насосній станції в серпні цього року. Системні провалля, які виникали внаслідок аварій на магістральних каналізаційних колекторах через значну зношеність нашої системи водовідведення. Ці аварії певною мірою вплинули на нашу спроможність відновлювати систему водопостачання та водовідведення нашого міста, тому що забирали в нас як час, так і фінансовий ресурс".
"Цьогоріч мешканцям також довелось відчути нестабільну роботу нашої водопровідної насосної станції — встановлене нове обладнання надто чутливе для нестабільної системи електропостачання, що негативно відобразилось на сталості та безперервності водопостачання. Перебої в роботі водопровідної насосної станції призвели до збільшення кількості аварій на водопровідній мережі міста — в середньому вона зросла втричі, порівняно з попереднім роком."
"Цього літа нам довелось стикнутись ще з однією проблемою: безпрецедентним зростанням рівню марганцю у водосховищі Відсічне — порівняно з попереднім роком він збільшився в 10 разів, що негативно вплинуло на кольоровість води, яка надходила до наших мешканців. Подолати цю проблему технологія наших очисних споруд, на жаль, не може, адже вони будувались понад 40 років тому, коли стан річки був набагато кращим."
"Ще один аспект — зростання цін на найважливіші енергетичні ресурси — газ та електроенергію. Зростання ціни на електроенергію напряму впливає як на фінансові можливості нашого підприємства, так і на потенційну зміну тарифу в бік зростання, адже в структурі тарифу електрична енергія займає 20%".
"Як бачимо, труднощів в цьому році було більше, ніж достатньо, тому хочу окремо подякувати працівникам нашого підприємства, які героїчно протистояли всім викликам, докладаючи надзусиль, жертвуючи власним відпочинком, задля забезпечення стабільної роботи, модернізації та реконструкції нашого підприємства”.
“Разом з тим, впродовж 10 місяців цього року ми замінили велику кількість магістральних та розподільчих мереж. Від початку року замінено 3,5 км магістральних мереж та важливих вузлів, що допоможе знизити повторне забруднення води. Окрім того, на якість та тиск води впливає запірна арматура — цьогоріч вже замінено 113 одиниць засувок.”
“Триває реконструкція на головній каналізаційній насосній станції — це досить складний проєкт, який вимагає внесення певних змін в ході проведення реконструкції. Ускладнюється все тим, що це — постійнодіючий об’єкт, на який щогодини надходить не менше 2,5 тис м3 стоків і потрібно бути максимально обережними та уважними, адже це об’єкт, який вже впродовж 48 років безперервно працює при тому, що максимальний термін експлуатації таких об’єктів — 30 років. Завдяки Словенському уряду, ми змогли розпочати реконструкцію нашої головної каналізаційної насосної станції. Наразі вже встановлено 50% насосного обладнання, тобто реконструкція однієї з двох частин ГКНС вже завершено і готове до введення в експлуатацію, після чого ми приступимо до реконструкції іншої частини.”
“Задля вирішення проблеми якості питної води, ми цьогоріч розпочали використання активованого вугілля, яке завантажуємо в нашу фільтрувальну систему. Цей проєкт вже завершено на 80%. Використання активованого вугілля допоможе “прибрати” з води присмак та запах і покращити якість води”.
“Триває реконструкція головної водопровідної насосної станції. Цей проєкт не лише забезпечить сталість водопостачання, це енергоефективний проєкт. Після введення всіх потужностей водопровідної насосної станції 2-го підйому, ми отримаємо до 30% додаткової економії енергоспоживання".
“Триває оновлення невеликих підвищувальних насосних станцій, які перебувають у жалюгідному стані. Щороку ми реконструюємо щонайменше одну таку станцію".
“Діджиталізація нашого підприємства — один з найуспішніших проєктів, який охоплює як зовнішню діяльність (надання зручних сервісів нашим споживачам), так і внутрішню (порядок і полегшення діяльності взаємодії наших підрозділів)”.
“В 2020 році ми ввели в експлуатацію наш особистий кабінет, а цьогоріч ми модернізували наш сервіс, підготувавши ще одну версію, адаптовану для планшетів та мобільних пристроїв. Там ви можете переглянути динаміку нарахувань та оплат, переглянути історію передачі показників”.
“Також приділили увагу покращенню співпраці з нашими підприємцями та підприємствами - запровадили сервіс “Особистий кабінет для юридичних осіб”, чим зменшили потребу постійного відвідування підприємства задля обміну необхідними документами та передачі показників”.
“Кол-центр — зручний сервіс, який допомагає в першу чергу нашим операторам оперативно відповідати на дзвінки, ідентифікуючи по номеру телефону абонента та його особовий рахунок, що значно пришвидшує надання відповіді".
“Для споживачів, котрим важлива оперативність, ми впровадили viber та telegram чат-боти, за допомогою яких можна швидко передати показники, підтвердивши їх фотофіксацією”.
“Ще один цифровий проєкт, який ми впровадили — мобільний додаток Lichylnyk – лише навівши на лічильник фотокамеру вашого мобільного пристрою, ви автоматично надсилаєте нам зафіксовані показники. Програма сама проаналізує дані лічильника, зафіксує їх і відправить нашим операторам”.
“Важливим під час пандемії є мінімалізація контактів, тому ми впровадили сервіс онлайн-послуг, щоб зробити нашу комунікацію з абонентами максимально зручною та безпечною. Це і отримання довідок про відсутність заборгованості, і оформлення заявок на пломбування, заміну, повірку лічильників, і виклик лабораторії для проведення аналізів води, і переоформлення особового рахунку — все це можна замовити онлайн”.
“Ми продовжуємо інформувати населення про можливі аварійні відключення водопостачання за допомогою сервісу “смс-інформування”.
“В інтернет приймальні наші споживачі можуть отримати компетентну відповідь на будь-яке запитання стосовно послуг водопостачання та водовідведення.”
“Цього року ми розпочали використовувати програмний продукт, який дозволяє моніторити роботу асенізаторського транспорту, який відкачує стоки з приватного сектору та там, де відсутнє централізоване водовідведення. Це дозволяє нам відслідковувати та запобігати можливим зливам нечистот у несанкціонованих точках зливу”.
“Майже 14 000 абонентів щомісяця передають свої показники через особистий кабінет. Від початку року ми прийняли та опрацювали близько 1000 онлайн-заявок на встановлення, заміну, повірку та пломбування лічильників, майже 400 споживачів отримали відповіді на свої запити в інтернет-приймальні, 50% абонентів щомісяця надають показники лічильників через наші онлайн-сервіси".
“Згідно чинного законодавства України, щороку ми зобов’язані переглядати тариф. Це зумовлено збільшенням заробітної платні, яка складає 35% тарифу. Окрім того, зростання цін на електроенергію, яке ми спостергіаємо, робить тариф, який діяв впродовж 2021 року, економічно не обгрунтованим. Разом з тим, зростання ціни на енергетичні ресурси зумовило підвищення вартості товарів та послуг, які ми використовуємо для забезпечення безперебійної роботи нашого підприємства. 5% витрат — це реагенти, вартість яких теж збільшується. Вартість трубопроводів, металу, спеціалізованої техніки також буде змінюватись внаслідок зміни цін на енергетичні ресурси. Тому ми очікуємо зміну тарифу з 01.01.2022 року”.