Загальна заборгованість населення  станом на 1 серпня 2018 року сягнула 31,4 млн.грн. При цьому 10,4 млн.грн. – це нарахування останнього місяця. Прострочена заборгованість становить  21 млн.грн.

Таку заборгованість утворили 33535 абонентів-боржників. Послугами з централізованого водопостачання користуються 99582 абоненти, тобто все ж таки 66 % споживачів своєчасно, кожного місяця проводять розрахунки.

Контролери КП «Житомирводоканал» проводять постійну роботу з абонентами: розносять повідомлення про заборгованість, допомагають вирішити питання з оформленням договорів реструктуризації боргу, оформити пільги та субсидії і навіть допомагають встановити лічильники води. Адже у декого критична ситуація з платежами виникає саме через те, що в помешканні зареєстровано людей більше, ніж проживає фактично і лічильник вирішує проблему.

 Крім того, на виконання Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»  усі житлові будинки до 1 серпня 2019 року повинні бути оснащені вузлами обліку. З 2016 року підприємство проводить  встановлення таких вузлів в будинках м.Житомира. Для запобігання зростання суми нарахувань внаслідок розподілу  обсягів води, що надійшла в будинок, та виникнення заборгованості, абонентам таких будинків  радять  встановлювати індивідуальні прилади обліку в квартирах та контролювати власне споживання.

Але є боржники, які не реагують на звернення підприємства. У такому випадку єдиний вихід з ситуації – звернення підприємства до суду. За рішенням суду боржник має відшкодовувати не лише суму боргу, але й судовий збір. Абоненти, у яких відбувається стягнення боргів за рішенням суду, не тільки втрачають на сплаті судового збору. Тим, хто вже отримував субсидію, але припинив сплачувати по рахунках за житлово-комунальні послуги, надання субсидії може бути припинено за поданням підприємств-надавачів послуг.

Є й така категорія громадян, яка  взагалі звикла не сплачувати по рахунках і фактично живе за кошти громади міста.

У КП «Житомирводоканал» налічується:                                                                                           
-  497 абонентів з  боргом  від 5 до 10 тис.грн. ( середня заборгованість 6863 грн.)      
-  273 абоненти з боргом від 10 до 20 тис.грн. ( середня заборгованість14127 грн.)        
-  111 абонентів з боргом понад 20 тис.грн. ( середня заборгованість 28930 грн.)

Є абоненти, борг яких сягає понад 40 тис.грн. По усіх цих абонентах є судові рішення, у багатьох непоодинокі. У боржників за рішенням суду можуть заарештувати будь-яке майно, а якщо сума боргу перевищує розмір двадцяти мінімальних зарплат, виконавча служба має право в рахунок боргу продати на аукціоні єдине житло боржника.

Найбільше обурення викликає той факт, що не платять за рахунками й далеко не найбідніші мешканці. Серед боржників є відомі в Житомирі  підприємці, політики і громадські діячі. Інформацію щодо таких боржників підприємство обов’язково оприлюднить в наступній статті.

Крім того, дедалі почастішали випадки, коли квартири з великими боргами купляють нові власники, а потім запевняють, що вони про заборгованість нічого не знали і до неї відношення не мають. Мовляв, шукайте попереднього господаря. А багатотисячні борги залишаються несплаченими.

Слабо віриться в те, що купуючи житло  громадяни не з’ясовують  усієї інформації про квартиру. Адже можна квартиру придбати з прописаними у ній «мертвими душами», так би мовити «скелетом у шафі» і  мати клопіт. Але навчені громадяни усі ці питання  відпрацьовують на стадії купівлі житла, вимагаючи долучити різні довідки та.ін. То невже громадяни, які  купляють житло, не цікавляться інформацією про стан розрахунків за комунальні послуги? Невже  при купівлі  одразу не визначається процедура погашення боргу  - сплачує продавець чи покупець?

Наразі це більше схоже на шахрайство – купляти квартиру за зниженою вартістю через наявність значної заборгованості, а потім відмовлятись  від  її сплати.

КП «Житомирводоканал» звернулось до Житомирської міської ради з проханням  посприяти в питанні відновлення взаємодії з  нотаріальними конторами м.Житомира , тобто при укладанні правочинів з відчуження або переоформлення майна  долучати довідки про відсутність заборгованості за житлово-комунальні послуги. В цьому випадку нотаріальне оформлення можливе лише після  фактичного  погашення боргів.

Хочемо  в черговий раз наголосити, що у разі виникнення у абонентів проблем з оплатою послуг краще звернутися до КП «Житомирводоканал» і разом шукати шляхи виходу з ситуації, ніж просто припинити платити за послуги та доводити справу до суду.