На балансі нашого підприємства перебуває 526 км водопровідних та 260 км каналізаційних мереж. Однак є й такі мережі водопостачання та водовідведення, які не значаться на балансі КП “Житомирводоканал”, а тому, згідно з чинним законодавством України, ліквідація аварійних ситуацій та їх відновлення здійснюється за рахунок споживачів-власників. Трапляються випадки, коли абоненти навіть не знають про те, що їх мережі не відносяться до “зони відповідальності” нашого підприємства і для них стає несподіванкою те, що аварійно-відновлювальні роботи на мережах повинні виконуватись за їхні кошти.
 
Чому не всі мережі перебувають на балансі КП "Житомирводоканал"?

Не всі мережі водопостачання та водовідведення перебувають на балансі нашого підприємства. Причин виникнення такої ситуації може бути декілька:

- під час будівництва нових житлових будинків або інших об’єктів, нові водопровідні мережі до них будуються згідно з технічними умовами, що видає КП "Житомирводоканал" забудовникам/замовникам, якими можуть бути юридичні та фізичні особи. Такі мережі мають бути здані в експлуатацію в установленому порядку. В разі, якщо замовник не надає нам відповідне звернення, мережі залишаються на його балансі;

- у приватному секторі споживачі інколи прокладають мережі до своїх будинків без дотримання технічних умов. Такі мережі взяти на баланс підприємства ми не зможемо.

Які дії представників КП "Житомирводоканал", якшо при виїзді на аварію з’ясовується, що мережа не перебуває на балансі підприємства?
 
У разі виникнення аварійної ситуації, наші працівники локалізують витік, незалежно від того, наша це мережа чи ні, щоб не наражати споживачів на небезпеку та уникнути втрат води. Але здійснювати ремонт трубопроводу, який не перебуває на балансі підприємства, ми, відповідно до чинного законодавства, не можемо.
 
Хто повинен ремонтувати небалансові мережі?
 
За зверненням балансоутримувача роботи може виконати спеціалізована організація, яка має ліцензію на виконання робіт з обслуговування водопровідних мереж, або КП "Житомирводоканал" за умови оплати цих послуг власником мереж.
 
За що ви платите?

Інколи ми чуємо від споживачів, чиї мережі не перебувають на балансі нашого підприємства: "Кошти ми платимо вам, тому і ремонтувати повинні ви". Гроші, які ви сплачуєте водоканалу, це оплата за підготовку питної води, її транспортування до ваших домівок, відведення та очищення стоків. Зверніть увагу, що до оселі споживача вода може пройти кілометри міських мереж, які ми обслуговуємо, і тільки наприкінці потрапити у небалансову мережу, обслуговування якої не закладено до тарифу.

Як небалансові мережі передати на баланс Житомирводоканалу?

Мережі можуть бути передані на баланс підприємства після відповідного рішення органів місцевого самоврядування.

Водоканал приймає на баланс мережі лише у технічно справному стані за умови надання звернення замовника, технічної документації на водопровідні мережі об’єкту, оформлення актів приймання-передачі та відповідного розпорядження Житомирської міської ради.