Щодня на ліквідацію аварійних ситуацій, проведення планових робіт на водопровідних та каналізаційних мережах Житомира виїжджає близько 13 – 14 одиниць техніки: екскаватори, аварійні машини, мулососи, кран тощо. Про автопарк водоканалу, умільців, які працюють на техніці та піклуються про неї, завдання, які виконує спеціалізована техніка, розповів головний механік водоканалу Микола Гладун.



«На сьогоднішній день водоканал має екскаватори JCB, якими ми здійснюємо розкопки, спеціалізовані автомобілі «КРОТ» для гідродинамічної промивки водопровідних та каналізаційних труб, мулососи, які відкачують від мулу та бруду водопровідні та каналізаційні колодязі, відкачують воду, що поступає у місце розкопки».



«Цього місяця ми поставили на облік 2 новенькі спеціалізовані водовозки, придбані за кошти міської ради. Машини обладнані 5-кубовими цистернами із харчової нержавійки. Однією із переваг автоцистерн є 40-сантиметровий гідроізолізаційний шар, який даватиме змогу влітку довозити абонентам прохолодну водичку».

«Із аварійними машинами у нас доволі складна ситуація. Наймолодша аварійка – 1985 року. Але нині найбільша проблема – не так їхній технічний стан, як дефіцит запчастин. Ці запчастини фактично неможливо знайти і на них ціна – захмарна. У нас є автовишка, яку ми реконструювали, – вона з 1961 року. Але, незважаючи на свій поважний вік, вона знаходиться у технічно справному стані, має гарний вигляд».



«Зараз готуємо до оформлення навантажувачі та спеціалізовану аварійку, обладнану маніпулятором (отримані як гуманітарну допомогу з Німеччини)».
«Для проведення деяких видів робіт нам потрібен кран, наприклад, під час заміни засувок (адже деякі засувки важать тонну, півтори, дві), насосного обладнання, прокладання трубопроводів, при будівництві водопровідних колодязів».

«На сьогоднішній день маємо дефіцит водіїв, але ми  все ж намагаємося за кожною нашою спецтехнікою «закріпити» окремого водія. Робота на спеціалізованій техніці потребує особливих умінь та навичок, адже ми усі розуміємо, що це – велика відповідальність, зумовлена насамперед взаємодією із працівниками та роботою із обладнанням, невміле поводження із яким може призвести до нанесення шкоди та завдання збитків».



«Власними силами ми проводимо капітальні ремонти машин. Зараз на стадії завершення роботи із відновлення ГАЗ 53, аварійної машини, призначеної для водопровідної бригади. Ми їй відремонтували двигун, поварили і пофарбували кабіну».

«Минулоріч до нас на роботу прийшов водій Віталій Бондар, який розібрав 2 несправні машини і з двох «склав» одну. Траплялися дні, коли він приходив і працював у суботу – у нього було бажання швидше довести розпочату справу до кінця. У нас працюють справжні дивовижні люди, готові до складних задач, до викликів».


«На підприємстві працює молодий слюсар Богдан Пилипчук, який сам опанував експлуатацію кількох видів спецтехніки: екскаватора, навантажувача. І коли водії, «закріплені» за цими транспортними засобами, хворіють, він підміняє їх. У нас є такі фахівці, які виконують по кілька видів робіт».
«Багатьом автомобілям – 40-60 років. Вони потребують особливої уваги та піклування. Якщо машина поламалася, водії, слюсарі не зволікають, а намагаються її одразу відремонтувати, аби бригада могла виїхати на роботи та виконати поставлені перед нею завдання. За це я їм надзвичайно вдячний!»